Finturo groeit: de communicatie groeit mee.
Paul Godding en Roy Matheeuwsen werkten al jaren samen op het gebied van financiële advisering, tot ze afgelopen jaar besloten om als één merk verder te gaan. MarComeleon hielp om het nieuwe merk breed bekend te maken en blijvend op de kaart te zetten.
Eenduidige uitstraling
Eerst werd in samenwerking met MarComeleon, na uitgebreid vooronderzoek en brainstorm, een nieuwe naam gekozen: Finturo. MarComeleon creëerde voor dit nieuwe merk een modern en opvallend logo, inclusief een bijpassende huisstijl. Natuurlijk werd het nieuwe merk als eerste gepresenteerd aan het personeel. Daarvoor stelde MarComeleon een origineel, functioneel en smakelijk pakket samen voor alle collega’s. Alle relaties van Paul en Roy ontvingen per post een fraai uitgevoerde mailing waarin het nieuwe merk werd voorgesteld. We bouwden een one-page-website (www.finturo.nl) als basis voor een meer uitgebreide site in de toekomst. En we zorgden ervoor dat Finturo voortaan luid en duidelijk aanwezig is op LinkedIn, Instagram en Facebook.
Dat is nou ‘full-service’
Ondertussen groeit Finturo verder. Onlangs is het samengegaan met Adviseurs met Visie in Leende én volgde er een verhuizing naar Leende. Voor deze nieuwe organisatie ontwikkelde MarComeleon een introductiemailing, schreef en verspreidde een persbericht en paste de websites aan. Ook maakten we een nieuw ontwerp voor de lichtreclames en andere gevelreclame op het kantoor in Leende. Kortom, een project van begin tot eind. Nu weet je meteen wat die Engelse term ‘full-service’ betekent in ‘full-service marketing- en communicatiebureau MarComeleon’.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal!
Andere goeie verhalen.
Van Marktplaatsverkoper naar een sterk merk.
Aan QuipSavers mochten we een compleet marcom-pakket aanbieden: van idee tot strategie en van concept tot uitvoering. Voor Hans was het vooral handig dat hij met al zijn plannen niet hoefde te gaan shoppen bij verschillende partijen. Hij had één aanspreekpunt, MarComeleon regelde alles.
Glasheldere communicatie naar inwoners.
Bij veel van deze projecten is MarComeleon betrokken van concept tot realisatie. We ontwerpen folders, flyers, brochures, bouwborden en banners. We schrijven teksten voor websites, persberichten, social media en advertenties. We maken filmpjes, ontwikkelen enquêtes en dragen ideeën aan om een campagne nog meer impact te geven.
Nieuwe start na verhuizing.
Samen met MarComeleon ging Tom aan het werk om zijn huisstijl en communicatie volledig te vernieuwen. Als eerste werd een nieuwe naam bedacht: Zorgwinkel De Bus. Kort, krachtig en to the point. Slogan: Met de beste service dus! Want dat is waar Zorgwinkel De Bus in uitblinkt.
Unieke samenwerking voor een innovatieve medtech startup.
We zijn begonnen met het herontwerpen van het Salvia-logo. We hebben de aanpassingen vastgelegd in een digitaal huisstijlhandboek, waarin de kleuren, lettertypen en verschijningsvormen van het logo zijn beschreven. Op deze manier kunnen logo en huisstijl in de toekomst consistent worden toegepast. Uiteindelijk hebben we de gekozen ‘look and feel’ uitgewerkt naar diverse communicatiedragers.
Werken aan een sterk eigen merk.
Aan de hand van het marketing-communicatieplan van MarComeleon kwam er een nieuwe huisstijl en beeldmerk. Laila’s partner vernieuwde de website, MarComeleon liet de webteksten opfrissen en verzorgde nieuwe, professionele fotografie. Ook ontwierpen we een fraaie brochure en advertentiemateriaal.
Verhuizing geeft nieuwe impuls aan uitstraling bedrijf.
Dit supergespecialiseerde bedrijf verhuisde onlangs naar Flight Forum bij Eindhoven Airport. Via een oude relatie kreeg MarComeleon het verzoek om een leuk timelapse-filmpje te maken van de verhuizing. Oja, of het snel geregeld kon worden want de verhuizing was de volgende dag.
Een professionele en eenduidige uitstraling, online en offline.
We bedachten niet alleen een nieuw logo en bijpassende huisstijl, we regelden ook het drukwerk, verzorgden de fotografie op locatie en bouwden een compleet nieuwe website (www.acnwater.nl). We ontwierpen een opvallende verlichte zuil, gevelreclame en de reclame op de bedrijfsauto’s, stuk voor stuk eyecatchers van jewelste.
Volledig nieuw gezicht voor gemoedelijk winkelcentrum.
Om de naam meer aan te laten sluiten bij de rol van De Belleman in de Dommelse gemeenschap, stelden we voor om het woord ‘winkelcentrum’ te verruilen voor ‘winkelhart’, en de slogan ‘gemoedelijk en veelzijdig’ toe te voegen. MarComeleon tekende voor het nieuwe logo-ontwerp en bijpassende huisstijl.
Campagne met een feestelijk tintje.
Om het 50-jarig bestaan te vieren én om nieuwe peuters te werven heeft MarComeleon in zeer korte tijd een brede campagne opgezet voor Peuterdorp. Compleet met aangepast jubileumlogo, huis-aan-huisfolders in heel Valkenswaard, een advertentie, Facebook-header, posters, folderdisplays en een persbericht, voor de publiciteit binnen de hele gemeente.
Externe communicatie voor ICT bedrijf aantrekkelijk gepresenteerd.
Voor het hoofdkantoor in Eindhoven realiseerden we diverse communicatiemiddelen. Zo zijn we gestart met een beurspresentatie in de Jaarbeurs Utrecht, waarna we diverse films produceerden, voor onder andere wervingsdoeleinden en maakten we een commerciële videoclip. Daarnaast ontwikkelden we een HTML 5-bannercampagne waarbij tekst, beeld en dynamische elementen een opvallend geheel vormden.
Karakter, ambitie en samenwerking.
Nadat we ons voor hadden gesteld, namen we de leden van het bestuur mee in een verrassend voorstel: “kies voor een nieuwe naam, die ambitie en samenwerking uitstraalt en de jeugd aanspreekt”, omdat we vonden dat de huidige naam meer een slogan was dan de naam voor een initiatiefgroep.
Vernieuwing diverse pakket van marketingcommunicatiemiddelen.
Voor de vestigingen in de gemeente Valkenswaard werd MarComeleon gevraagd om als voorkeursleverancier het complete communicatiepakket opnieuw vorm te geven: Ontwerp, vormgeving, opmaak en realisatie van onder andere diverse folders, de nieuwsbrief, uitnodigingen, advertenties, baniervlaggen, ansichtkaarten en sponsorborden.
Vernieuwing en continuïteit in duurzame communicatie.
MarComeleon werd in eerste instantie benaderd voor een fris nieuw design voor bestaande gedrukte communicatiedragers. Op basis daarvan realiseerden we een nieuwe HTCE-welkomstkrant voor nieuwe medewerkers, een compleet nieuwe corporate brochure, inclusief alle Engelse teksten en portretfotografie en een plattegrond.