Nieuwe start na verhuizing.
Een verhuizing en een naamswijziging: twee momenten die je als ondernemer zorgvuldig moet communiceren naar je (potentiële) klanten. Voor Zorgwinkel De Bus vielen die twee momenten precies samen. Tijd dus om MarComeleon in te schakelen.
Ondernemer Tom van Santvoort was tevreden met de locatie van zijn zorgwinkel in hartje Aalst, ware het niet dat zijn pand op de nominatie stond om gesloopt te worden. Gelukkig vond Tom een mooie nieuwe locatie in winkelcentrum De Bus in Waalre, drie kilometer verderop.
Tegelijk had hij besloten om uit de franchiseformule te stappen waar hij deel van uitmaakte, en 100% zelfstandig verder te gaan onder een nieuwe naam. Maar wel in dezelfde branche: de verkoop en verhuur van hulpmiddelen voor zorgbehoevenden.
Hij had dus twee belangrijke boodschappen te vertellen: ‘We zijn verhuisd’ en ‘We hebben een nieuwe naam’. Dat dit allemaal midden in coronatijd plaatsvond, maakte het er niet gemakkelijker op.
Samen met MarComeleon ging Tom aan het werk om zijn huisstijl en communicatie volledig te vernieuwen. Als eerste werd een nieuwe naam bedacht: Zorgwinkel De Bus. Kort, krachtig en to the point. Slogan: Met de beste service dus! Want dat is waar Zorgwinkel De Bus in uitblinkt.
Vervolgens een frisse en aansprekende huisstijl. Die prijkt inmiddels op het winkelpand, op de bestelbus, op de website (www.zorgwinkeldebus.nl) en op alle communicatiemiddelen: folders, brochures en advertenties. Een persbericht naar de lokale kranten zorgde voor een stukje free publicity over de verhuizing en naamswijziging.
Zichtbaarheid is essentieel in de branche waarin Zorgwinkel De Bus zich beweegt. MarComeleon creëerde in nauwe samenwerking met Tom een mooi en herkenbaar merk en zette dat stevig in de markt. De mond-tot-mondreclame dankzij Toms zorgzame, persoonlijke dienstverlening doet de rest.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal!
Andere goeie verhalen.
Van Marktplaatsverkoper naar een sterk merk.
Aan QuipSavers mochten we een compleet marcom-pakket aanbieden: van idee tot strategie en van concept tot uitvoering. Voor Hans was het vooral handig dat hij met al zijn plannen niet hoefde te gaan shoppen bij verschillende partijen. Hij had één aanspreekpunt, MarComeleon regelde alles.
Glasheldere communicatie naar inwoners.
Bij veel van deze projecten is MarComeleon betrokken van concept tot realisatie. We ontwerpen folders, flyers, brochures, bouwborden en banners. We schrijven teksten voor websites, persberichten, social media en advertenties. We maken filmpjes, ontwikkelen enquêtes en dragen ideeën aan om een campagne nog meer impact te geven.
Unieke samenwerking voor een innovatieve medtech startup.
We zijn begonnen met het herontwerpen van het Salvia-logo. We hebben de aanpassingen vastgelegd in een digitaal huisstijlhandboek, waarin de kleuren, lettertypen en verschijningsvormen van het logo zijn beschreven. Op deze manier kunnen logo en huisstijl in de toekomst consistent worden toegepast. Uiteindelijk hebben we de gekozen ‘look and feel’ uitgewerkt naar diverse communicatiedragers.
Werken aan een sterk eigen merk.
Aan de hand van het marketing-communicatieplan van MarComeleon kwam er een nieuwe huisstijl en beeldmerk. Laila’s partner vernieuwde de website, MarComeleon liet de webteksten opfrissen en verzorgde nieuwe, professionele fotografie. Ook ontwierpen we een fraaie brochure en advertentiemateriaal.
Verhuizing geeft nieuwe impuls aan uitstraling bedrijf.
Dit supergespecialiseerde bedrijf verhuisde onlangs naar Flight Forum bij Eindhoven Airport. Via een oude relatie kreeg MarComeleon het verzoek om een leuk timelapse-filmpje te maken van de verhuizing. Oja, of het snel geregeld kon worden want de verhuizing was de volgende dag.
Een professionele en eenduidige uitstraling, online en offline.
We bedachten niet alleen een nieuw logo en bijpassende huisstijl, we regelden ook het drukwerk, verzorgden de fotografie op locatie en bouwden een compleet nieuwe website (www.acnwater.nl). We ontwierpen een opvallende verlichte zuil, gevelreclame en de reclame op de bedrijfsauto’s, stuk voor stuk eyecatchers van jewelste.
Volledig nieuw gezicht voor gemoedelijk winkelcentrum.
Om de naam meer aan te laten sluiten bij de rol van De Belleman in de Dommelse gemeenschap, stelden we voor om het woord ‘winkelcentrum’ te verruilen voor ‘winkelhart’, en de slogan ‘gemoedelijk en veelzijdig’ toe te voegen. MarComeleon tekende voor het nieuwe logo-ontwerp en bijpassende huisstijl.
Campagne met een feestelijk tintje.
Om het 50-jarig bestaan te vieren én om nieuwe peuters te werven heeft MarComeleon in zeer korte tijd een brede campagne opgezet voor Peuterdorp. Compleet met aangepast jubileumlogo, huis-aan-huisfolders in heel Valkenswaard, een advertentie, Facebook-header, posters, folderdisplays en een persbericht, voor de publiciteit binnen de hele gemeente.
Externe communicatie voor ICT bedrijf aantrekkelijk gepresenteerd.
Voor het hoofdkantoor in Eindhoven realiseerden we diverse communicatiemiddelen. Zo zijn we gestart met een beurspresentatie in de Jaarbeurs Utrecht, waarna we diverse films produceerden, voor onder andere wervingsdoeleinden en maakten we een commerciële videoclip. Daarnaast ontwikkelden we een HTML 5-bannercampagne waarbij tekst, beeld en dynamische elementen een opvallend geheel vormden.
Karakter, ambitie en samenwerking.
Nadat we ons voor hadden gesteld, namen we de leden van het bestuur mee in een verrassend voorstel: “kies voor een nieuwe naam, die ambitie en samenwerking uitstraalt en de jeugd aanspreekt”, omdat we vonden dat de huidige naam meer een slogan was dan de naam voor een initiatiefgroep.
Vernieuwing diverse pakket van marketingcommunicatiemiddelen.
Voor de vestigingen in de gemeente Valkenswaard werd MarComeleon gevraagd om als voorkeursleverancier het complete communicatiepakket opnieuw vorm te geven: Ontwerp, vormgeving, opmaak en realisatie van onder andere diverse folders, de nieuwsbrief, uitnodigingen, advertenties, baniervlaggen, ansichtkaarten en sponsorborden.
Vernieuwing en continuïteit in duurzame communicatie.
MarComeleon werd in eerste instantie benaderd voor een fris nieuw design voor bestaande gedrukte communicatiedragers. Op basis daarvan realiseerden we een nieuwe HTCE-welkomstkrant voor nieuwe medewerkers, een compleet nieuwe corporate brochure, inclusief alle Engelse teksten en portretfotografie en een plattegrond.