top of page

Reclamecampagne | MarComeleon Valkenswaard

Vanuit commercieel en maatschappelijk oogpunt kan het slim en effectief zijn om een reclamecampagne in te zetten. Bij een reclamecampagne vestig je een tijd lang en heel gericht aandacht op een specifiek onderwerp of proces, je merk, product of dienst. Je doet dat aan de hand van een campagneplan. Hierin is onder andere vastgelegd wat je doel is, de boodschap die je wil overbrengen, de doelgroep, de middelen die je gaat inzetten, het budget en een planning met tijdlijn. Een reclamecampagne wordt altijd opgezet in lijn met de corporate identity en tone of voice. Wat het bijzonder maakt is dat je één onderwerp uitlicht met een specifieke doelstelling voor een afgekaderde periode. Als de campagne succesvol is, kun je die periode eenvoudig verlengen.

Communicatie campagne

Bij het opzetten van zo’n campagne, die ook wel ook wel communicatie campagne wordt genoemd is het vaak de uitdaging om binnen alle randvoorwaarden (zoals het communicatieplan) tóch te komen tot een creatief en onderscheidend concept.  Hoe meer je erin slaagt jezelf te onderscheiden, hoe groter de kans dat je communicatie campagne veel impact heeft. Bij de (her)introductie van een product, dienst of concept of de ondersteuning van een (intern) bewustwordingsproces is dat uiteindelijk waar het om draait. Binnen de mogelijkheden die je hebt, speel je weloverwogen met middelen, budget en planning. 

 

Wervingscampagne

Een ander duidelijk voorbeeld waarbij vaak een reclamecampagne wordt ingezet is bij het werven van nieuwe medewerkers. Bij zo’n wervingscampagne vestig je heel specifiek aandacht op de unieke waardes van jouw organisatie, de brede range van opdrachten of bijvoorbeeld het team waar iemand deel van uit gaat maken en de functies waarvoor je op zoek bent naar kandidaten. 

 

Effectief campagne voeren

We beschouwen het als een uitdaging om (ook binnen beperkte speelruimte) te komen tot een onderscheidend plan met impact. Overweeg je het opstarten van een reclamecampagne of een wervingscampagne? Neem dan contact met ons op, zodat we samen alle mogelijkheden kunnen bekijken. Het volledige proces, vanaf strategie en concept tot aan (media)inkoop en realisatie is bij ons in vertrouwde handen. Bel +31 (0)6 - 81 40 00 40 en maak een afspraak voor een kennismaking of inventarisatie.

Gereedschap

Sitemap

Neem contact met ons op!

Kies voor de meest effectieve route.

Kies voor het groenste bureau van Nederland.

Kies MarComeleon.

Mail of bel:
info@marcomeleon.nl

+31 (0)6 - 81 40 00 40
 

Volg MarComeleon: 




MarComeleon

Opmerkelijk veelzijdig in strategie, concept & realisatie. 

  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
bottom of page